Opdateret d. 21. maj 2005

10 ÅRS JUBILÆUM.
TUR TIL DVOR NA UNI.
2005.

På turen førte Trolle logbog løbende. Her er der mulighed for at se hvordan turen forløb i kronologisk orden.

Jubilæums tur til Kroatien, Dvor na Uni for DANBAT hold 7.

Denne er tænkt som en huskeliste med tidspunkter for, hvor vi var på turen forskellige klokkeslette.

LOG BOG

Med start oppe i det nordlige, onsdag den 04. maj 2005 ankom bussen til Randers kl. 1700 præcis og kørte herfra for at samle øvrige op. Grænsen og indkøb i Flensborg hvorfra vi forsatte kl. 2100.

To gange ud for at tisse, men så nåede vi også grænsen i Østrig kl. 0800 den 05. maj, her spiste vi morgenmad og fortsatte til Slovenien hvor vi ankom kl. 1145. Det var regnvejr og der blev drukket kaffe i bussen som aldrig før 30 kr. så kunne vi drikke løs.

God stemning, Bøgelund sørger for vi også får en øl og herefter ændre vejret sig til sol. Vi ankommer til Kroatien kl. 1330 efter kørt i mange tunneler den største af ca. 10km længde.

Fik burger til frokost og de blev spist med velbehag i bussen.

Kl. 1700 ankomst til Dvor, hvor der blev skabt kontakt til vores tolk, men også kontakt til politiet der gav os en bøde på 300 Kuna, for at køre ind i forkert gade med bussen.

Vi køre mod den Bosniske grænse da hotellet ligger ca. 20 km inde i B+H.

Her er grænseovergang et sted hvor lokale tager over for at handle så når en dansk turist bus ankommer, tager det lidt tid.

Kl. 1800 holder vi stadig og chaufførene har travlt med papir arbejde.

Kl. 2030 er vi dog fremme ved hotellet og efter aftensmad og indkvartering i udmærkede værelser er det så som så med friskheden. Nogle går til køjs og andre fortsætter til den lyse morgen.

Den 06. maj kl. 1000 går det mod grænsen igen for at gennemføre dagens rundtur i missions området, vi passerer grænsen kl. 1053 efter at tolderne har fået 6 øl og de smiler af glæde.

Vi mødes med tolk og en serbisk officer der viser os rundt i hele området og fortæller om hvad der er sket både før under og efter vores ophold.

Vi spiser frokost A- COY lejren og efter en kranse nedlæggelse og to timer, hvor vi går rundt i Dvor lejren skal vi til grisefest hos de lokale der har stegt en pattegris og et lam hertil vin, øl og selvfølgelig slippo.

Kl. 2330 går det tilbage til B+H og hotellet hvor der hygges inden sengetid.

Men selvfølgelig er tolder gået hjem så lidt ventetid på en halv time er vel ok sådan et sted.

Der soves til næstedag kl. 1000 og kl. 1200 er vi tilbage i Kroatien efter en halv time ved grænsen, flot, vi skal møde med tolk for at spise frokost på stabens signalhøj der er blevet til en flot restaurant.

Den 07. maj kl. 1510 forlader vi den sydlige del og køre nord på. Vi ankommer til Zagreb kl. 1700

Ankomst til Slovenien kl. 1850, her er lidt grænse handel.

Østrig kl. 2000 og kl. 2300 spises der feltratioer i bussen og dette var vores natmad inden den lange tur gennem Tyskland

Den 08. maj kl. 0800 spiser vi morgenmad i Hamburg, børster tænder go køre videre kl. 0840

Ankomst Flensborg kl. 1100, her skal der handles spises en pølse og kl. 1210 er vi i DK

Fantastisk tur og en god oplevelse med et par knald gode chauffører.

Tak til BT og øvrige i udvalget, det kunne ikke gøres bedre.